
Felgi stalowe
Najlepsi znani producenci felg stalowych to Alcar, Kronprinz, Magnetto Wheels, PSA czy General Motors. Felgi stalowe produkowane są od średnicy 13 cali do nawet 20 cali. Niewielka ilość jest produkowana w rozmiarze 17 cali i wyższych jednak od tej średnicy najczęściej samochody poruszają się na felgach aluminiowych.
Felgi stalowe są szeroko stasowane w samochodach osobowych, dostawczych jak również terenowych 4x4 i SUV-ach.
Obręcz stalowa składa się z dwóch zespawanych ze sobą elementów: pierwszy z nich to zewnętrzny cylinder, a drugi to tarcza felgi. Solidnie wykonane felgi ze stali renomowanych producentów malowane są proszkowo oraz poddawane są bardzo restrykcyjnej kontroli jakości.
Skorzystaj i dokup czujnik ciśnienia TPMS w cenie 99 zł/szt.
Czujniki dodasz do zamówienia w koszyku.
Najpopularniejsze średnice felg stalowych
Najpopularniejsze rozstawy felg stalowych
Dostawa GRATIS
wszystkie formy płatności
Ocena sklepu Voida.pl w Google
4,3/5
TAX FREE
zwrot VAT dla podróżnych
14 dni na zwrot
bez podania przyczyny
Jak powstają felgi stalowe?
W pierwszym etapie, czyli przedprodukcyjnym inżynierowie wykonują wszelkie obliczenia m.in. wytrzymałościowe, linearne itp. tak aby zaprojektować bezpieczne i wytrzymałe stalowe felgi spełniający standardy prawne, a także wymagania koncernów motoryzacyjnych będących głównym klientem i odbiorcą gotowych felg stalowych.
Obręcz stalowa składa się z dwóch zespawanych ze sobą elementów: pierwszy z nich to zewnętrzny cylinder, a drugi to tarcza felgi. Aby uformować cylinder blacha jest cięta na odpowiednio długie kawałki, walcowana do kształtu walca po czym dwa końce zwoju są ze sobą spawane. Następnie obręcz jest toczona i nabiera odpowiedniej formy tak aby w sposób stabilny mogła być na niej osadzona opona.
Tarcza powstaje z jednolitego fragmentu stali w kształcie okręgu, w którym wycinane są otwory umożliwiające chłodzenie układu hamulcowego, otwory montażowe (na śruby lub nakrętki), otwór centralny służący do osadzenia koła na piaście auta, przepust na zawór (wentyl). Łączenie cylindra z tarczą odbywa się poprzez zagniatanie oraz spawanie. Wszystko musi zostać wykonane z bardzo wysoką starannością i precyzją, aby kierowca nie odczuwał żadnych wibracji podczas jazdy.
Felga stalowa - produkt bezpieczny i wysokiej jakości
W trakcie prac składowe elementy przechodzą kontrolę jakości. Warto dodać, że tak niewielki element jak otwór pod wentyl w obręczy ma kolosalne znaczenie na końcowy efekt. Kontrola jakości felg stalowych wykonywana jest komputerowo dla wysokiej precyzji i dokładności. Jeśli coś poszło nie tak felga zostaje odrzucona. Kolejnym bardzo ważnym etapem jest malowanie.
Solidnie wykonane obręcze stalowe renomowanych producentów malowane są proszkowo, a następnie wygrzewane w piecu w wysokiej temperaturze, aby twarda warstwa lakieru idealnie przylegała do stali nie tworząc żadnej luki dla styku gołej stali z solą, którą posypywane są nasze drogi. W ten sposób felga ze stali może być użytkowana w najcięższych zimowych warunkach. Koła malowane są zwyczajowo na kolor czarny lub srebrny. W grę mogą wchodzić także inne kolory choć są dużo rzadziej spotykane.
Jakie felgi stalowe są najczęściej kupowane?
Felgi stalowe wbrew pozorom są dość złożonym produktem i ich proces wytwarzania wiąże się z wieloma czynnikami. Nie tylko felgi aluminiowe wymagają złożonego cyklu produkcyjnego, ale również felgi stalowe posiadają wiele wysoko zaawansowanych technologii. Wszystko po to, aby były precyzyjnie wykonane, nie powodowały wibracji i drgań auta oraz aby były odporne na działanie szkodliwych związków chemicznych używanych w okresie zimy przez służby drogowe odśnieżające drogi.
Do najpopularniejszych rozstawów śrub w felgach stalowych zaliczyć można:
4x98: spotykane w samochodach Fiat,
5x114,3: stosowane w japońskich autach Mazda, Nissan, koreańskich Kia i Hyundai oraz francuskich Renault ,
5x112: montowane w samochodach niemieckich np. Volkswagen Golf, Jetta, Caddy, Touran, czeskiej Skodzie i hiszpańskich Seacie
5x120: zakładane w fabryce do BMW seria 3